HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

192) Verity

Av Gundozer - 13 november 2012 13:27

Verity -Rescue Me
Ingen favorit detta -rent av lite tråkig, men kul att skriva om olika skivor och kopplingar till kända/okända musiker och band. Här har vi alltså en skiva med ett band som heter Verity, men mest är det en musiker som heter John Verity som skrapat ihop några andra musiker och gett ut en skiva. Själv sjunger han och spelar gitarr. Han var annars väldig aktiv i olika egna band och som med-musikant(Gitarr, Keyboard och vokal) hos andra band/inspelningar OCH producent på 80 talet, och håller väl fortfarande på och spelar enligt hans egen hemsida. Är väl mest blues och rock stuk nu -var lite mer NWOBH och amerikansk inspirerad arena rock tidigare. Som denna 12" skiva med tre låtar i snäll engelsk/amerikansk rock stil. Påminner om tidig Def Leppard och diverse softa band-men har också en och annan tendens av lite mer typisk "Hårdrock". Som sagt ingen favorit och omslaget är i dålig skick. Det var en chansning för 10 kr i någon rea-back och blir nog svårt sälja vidare också...
Rescue Me är från fullängdaren Interrupted Journey som säkert några hårdrockare lurats köpa då den har ett relativt tufft omslag med en bil i mörkret och någonslags mystisk bakgrund med Verity skrivet i tuffa hårdrocksbokstäver....lite samma orsak som att jag köpte denna då pga att man ser det är hårdrock. Låtarna på B sidan platsade väl inte på fullängdaren då -inget att säga på det.
John Verity har förresten varit med i bandet Argent där han tog över som sångare efter Russ Ballard och spelat i banden Phoenix och John Verity Band. Han har annars jobbat i produktionen med banden Tank, Saxon, Motörhead och Smokie.
   

A-Rescue Me
B1- Stop Pretending
B2- You Got Soul



Lyssna på A sidans låt.


PRT Records /1984
Category : 12" Hardrock

((Ps))
(Argent med Russ Ballard var alltså bandet som gjorde låten God Gave Rock And Roll To You, som senare andra band spelat. Och Russ Ballard har annars gjort massor med låtar som andra band spelat..OK ? Då vet du ..)

 
 
Let It Bleed

Let It Bleed

14 november 2012 22:45

Inget jag har hört tidigare, men jag gillar det!

http://letitbleed.se

Gundozer

25 november 2012 22:46

Vad händer med din blogg...?? nere nu på andra veckan ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards