HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Hello I'm Back from England / "London Calling"

Av Gundozer - 22 september 2012 16:05

Har en av mina semesterperioder nu och flög till Gatwick och besökte Brighton och London totalt 4 dagar. Toppen it was..really. Musiktema då : Tyvärr inga konserter och lite surt att Make Do and Mend spelade i London kvällen jag åkte hem. Jag valde bort Motion City Soundtrack som spelade i Brighton , men i efterhand ångrar jag lite på den prioriteringen. Ja ja...skivor då. Visst. Hittade mest i Brighton faktiskt, där jag var inne i 5 affärer. På ena stället fick jag 4 singlar för 5£ (The Fall, Angelic Upstarts, Gary Numan, Sham 69) så det var väl ett fynd själv om Sham 69 singeln var sliten och närmast ospelbar på ena sidan. Hos Punker Bunker köpte jag 3 singlar och två T-shirts, men inte alls dyrt egentligen. Hos Wax Factor (runt hörnet från Punker Bunker på Sydney Street) hittade jag mycket singlar i £2 hyllan och plockade ihop ca 25 st, men visade sig att ägaren hade blandat lite och ville ha £5 för vissa och då blev det till slut 17 singlar för £30 tror jag. Mest (bara?) hårdrock. Jag hann inte kolla punk/new wave hyllan då de stängde för dagen....
I London var jag in och tittade på HMV där vid Oxford Street men det var ju bara tråkigt och mest spel och CD skivor...i Soho hittade jag såklart flera affärer men överlag var jag lite besviken/överraskad över hur slitna och dålig kvalitet det var på stora delar av beg. skivorna. tex på Sister Ray var det riktigt dåligt utbud på singlar, men ganska OK på LP, men jag ville inte dra med LP skivor denna gång. jag hittade två singlar på en annan affär med oklart namn på Berwick Street...tror den hette typ "Music & DVD Exchance" Den ena singeln där var Powerload med svenska käng/metal-bandet Disfear för £4...
 
Tittad in och tog en öl på Hardrock Cafe och fotade lite instrument osv..se bild från Billy Idol hörnan och på Ramones bas. På Piccadilly Circus pågick en "pop-video" inspelning och irriterande nog hade Bollywood killen som mimade en Sub-Humans mcjacka på sig...vilket hån !
Så hurra för England and all that - Tally Ho!
          

 
 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

22 september 2012 17:04

Jøss du har funnet mange viylobjekter i London..de Saxon greiene er det bootlegs eller ?
Flott reportasje..Subhumans-sossen var på sin plass :))

Gundozer

22 september 2012 17:12

jo takk. Fine ganske normale utgaver utenom at det ofte er UK version og ikke Europe/Scandinavia som vi ofte har her da jo. De to Saxon er HM series noen nyutgaver som kom tidlig 80 tall..finns med Ac/DC og noen få andre band også ikke så vanlige men heller ikke "rare" tror jeg. Den ene Girslschool og Krokus er litt uvanlige ..men men alt er relativt. Queensryche plata hadde helt vit innercircle -vet ikke om det er så vanlig? - og den tidlige Def Leppard har jeg ikke sett på lenge her i Sverige/Norge tror jeg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards