HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

166) Faith No More

Av Gundozer - 25 april 2012 19:30

1990 minns du? Ja då var det grejer på gång inom musiken. Grunge och Alternative m.m

Själv fastnade jag rejält för Faith No More och skivan The Real Thing och mest då låten Epic som väl gick några gånger varje dygn på Mtv. Men i ärlighetens namn lyssnade eller gillade jag inte det de gjorde senare eller deras första skiva..sorry, you Mike Patton fans out there, det blev lite för mycket av det goda. Feta riff och rytmer blandat med schysst sång och några riktigt klassiska 90 tals låtar men när jag nu 22 år senare lyssnar får jag en liten nostalgikick som varar några minuter/ låtar för att sedan stänga av och tycka att "fan, detta är ju skitbra, varför gillar jag inte detta egentligen?". En orsak kan vara att det är FÖR välpolerad ljud och produktion och i princip för duktiga musiker, jag tror jag saknar/saknade lite mer punk-känsla i det. Sen gillade jag aldrig deras lila, batik, glam-hippie kläder. För hela deras image och profil var ju just att de var hårda och blandade punk, metal, grunge och lite rap men nja..Jag hade uppskattat lite mindre skönspel och mera ös/energi. Denna singel är förresten snygg med utvik och bilder och innehåller förutom studioversion av låten Epic, också live inspelningar av Surprise you're dead och War Pigs (Black Sabbath)
     
A sida 45rpm / Epic
B-sida 33rpm / War Pigs, Surprise you're dead


Slash Records LASHG 21. / 1990

Category : 7" Alternative

 
 
Spinningblack

Spinningblack

25 april 2012 22:02

Håller med dig om att The real thing är deras bästa platta och just Epic är ju mästerlig.
Får väl säga att jag även tycker plattan Angel dust är bra!

http://Spinningblack.blogspot.com

Gundozer

25 april 2012 22:21

Ja det var nog mera att jag för min del hittade så mycket ny musik i denna period så jag valde bort och rent av missade lyssna in mig på deras "kritiker-rosade" skiva Angel Dust. tack för kommentar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards