HARDKÅRE

Alla inlägg under februari 2012

Av Gundozer - 2 februari 2012 15:44

Ett av de största klassikerbandet inom Alternative musik. Stilbildande och nyskapande..ja allt det där är ju Pixies och jag skrev en  grej ang detta band tidigare på bloggen. (Aug 2010)
Denna singel köptes när den kom alltså lite före skivan Trompe Le Monde som den är tagen från. (Singel maj,skiva sep. Vet ej datum Sverige) Enligt info på nätet så är det en liten annan inspelning än den på skivan av låten Planet of Sound men det har jag aldrig reflekterat över. Det är en ösig och punkig/hård låt själv om den som det mesta material från sista skivan inte har den samma nerv och härliga känsla som allt innan Bossanova hade. Bra och typisk basspel,pratsång och gitarr-oljud! Build high på b-sidan är skitkass och jag har nog inte spelat den sedan jag köpte skivan....utom i dag då. Som vanligt är det Kim Deal, Black Francis, David Lovering och Joey Santiago som framför dessa stycken. Bra att äga Pixies-material, vill ha flera. Ska kolla efter det. Denna singel i bra/bättre skick går för ungefär 60-80 kr på Discogs, men kostar nog 100 kr om du hittar den i skivaffär i Sverige.

       

A- Planet of sound
B- Build high


4AD AD1008 /1991
Category: 7" Alternative


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards