HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

156) Regents

Av Gundozer - 10 februari 2012 14:36

 Regents-4 song

90 tals Emo/Hardcore stuk med lite mer modern screamo sång och skrikiga gitarrer. Band jag tänker på när jag lyssnar : The Saddest Landscape, Drive Like Jehu, Fugazi. Medlemmar från Frodus, Sleepytime Trio, Men's Recovery Project m.m Bandet bildades 2007 men har inte gett ut något mer än denna EP men fullängdare är på väg i år. De har 2011 spelat omkring i USA med bla Braid och Converge men verkar inte vara på turne just nu.
Härligt sound och mycket snyggt omslag/skiva. De ska ha cred för att de valt att inte fläska på med för mycket Metal-Fuzz på gitarrljudet. Det jag kan sakna lite på dessa tre låtar är en lite bättre melodislinga på något refräng -nu efter två lyssningar låter alla fyra låtar ganska lika förutom tempo skillnader. Bäst är de två snabbare låtarna On-Boarding och Fishtown Party Bus men helheten är helskön -så skaffa allt du kommer över i framtiden är ett tips till både dig och mig !


A- On Boarding
 - Cinder Machine
B- Fire your brain
 - On Boarding


   


Läs och lyssna på Lovitt Bandcamp

Lovitt Records LOV068/ sep 2011 /Edition of 300
Category: 7" Hardcore /Alternative

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards