HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

153) SUB POP ROCK CITY

Av Gundozer - 27 januari 2012 09:20

SUB POP ROCK CITY
   
Hello kids -har ni hört talas om Grunge ? Detta är en skiva jag köpte på Jukebox i Malmö 1989. Då lyssnade jag redan på band som Nirvana, Mudhoney och TAD men tror det var här jag upptäckte bandet Swallow och Soundgarden. Egentligen inte så helgjuten skiva då det enligt mig är lite för svaga låtar, men en OK samling och fint med Gatefold omslaget och just att det är en original-samling med band från denna tid. Tyvärr är mitt ex lite fuktskadat på baksidan. Enligt vad jag läst mig till så är detta Nirvanas första release och mr.Cobain var så okänd så namnet är felstavat..he he. Kurdt Kobain!

Favoriter här (och annars) är; Swallow, Mudhoney, Nirvana, TAD och Green River.
Helt Ok; Soundgarden, The Fluid, Cat Butt, Blood Circus
Inte så bra: The Thrown Ups, The Night and Days

Detta är alltså inte en Sub Pop skiva utan utgiven i Europa av tyska bolaget Glitterhouse -men det är ju "Manufactured under license from Sub Pop" Konstigt nog gjordes denna skiva som en enkel-skiva medans den riktiga Sub Pop skivan var en trippel 12" utgåva som heter SUB POP 200.
Sub Pop Rock city verkar värderas/säljas för ca 100-150 kr
Sub Pop 200 verkar värderas/säljas för mellan 300-700 kr.
          
  
Störig detalj:Jag tror alltid telefonen ringer när Soundgarden låten spelas..
Rolig detalj: Jag har sett TAD, Nirvana och Mudhoney live.
Tredje detalj: Titeln på samlingen taget från Soundgardens låt.

Fjärde detalj: Detta var alltså lååångt innan Dave Grohl blev med i Nirvana.


Glitterhouse EFA-LP 04486-08 /GR 0052 /1988
LP Category: Alternative /Grunge

 
 
Ingen bild

kc

27 januari 2012 21:25

hey hey my my

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards