HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Goodbye Heavy Metal...or "Who I am and what I like".

Av Gundozer - 20 januari 2012 10:30

Satt tidigare i dag med en kopp kaffe och ordnade lite papper-i bakgrunden snurrade en CD med bandet Unwound och jag kom av mig gång på gång och nynnade med och funderade på varför jag inte bara lyssnar på musik som berör mig HELA tiden och alltid?

Har många skivor, hur många är fantastiska ? 10% eller färre?
Hårdrock då? Hmm....Jag är väl en gammal hårdrockare, som egentligen alltid gillat Punk, Alternative, Emo och Hardcore bättre. Så många av skivorna är nostalgiska kickar. Javist rockar gamla Metallica, Judas Priest, Ac/Dc och Accept, men inte blir jag tårögd eller drömmer mig bort i en värld där jag själv skulle önska att spela musiken jag hör eller att vara med när det begav sig på 90-talet någonstans i Usa på konserter med band som Promise Ring, Jawbreaker eller Superchunk. Eller varför inte uppleva punken i London 1977-80 eller lite senare med GBH, Exploited, Discharge..hmm..inte tänker jag så om hårdrocksband och konserter nja jo iofs Ac/Dc och Judas Priest på 70 talet hade varit kul att uppleva men åter här i nutid så märker jag att jag nog har för mycket hårdrocksskivor och för lite av det jag gillar bäst.
So Goodbye Heavy Metal nu ska jag fokusera på att uppdatera mig på nya och gamla hjältar inom det bästa av musik ofta just amerikanska band från 90 och 00 talet.

Favoriter att fokusera på: Sonic Youth, At The Drive-In, Sparta, Hey Mercedes, Braid, Fugazi, Unwound, Karate, Piebald, Engine Down, Bad Religion, Dead Kennedys, Cletus (Us), Four Walls Falling, Farside, Brick (S), JR Ewing, Infidels Forever, Rumble in Rhodos, Drive Like Jehu, Seaweed, Texas is the Reason, Dinosaur Jr och sånt..he he fattar du ?


Sen är det aldrig fel med death metal eller grindcore när jag tränar...men det är en annan historia.

 
 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

22 januari 2012 14:19

No more metal for you ?
Det er jo synd at metallen skaper hinder i din ideelle musikkverden, men uansett er man de produktene man er. Hva man skal høre på eller ikke er opp til hver enkelt individ å avgjøre. Jeg prøver å få mest mulig kvalitet når jeg lytter til musikk i forskjellige sjangre. Jeg setter gjerne på Accept "restless and wild" med en sixpack for å minnes den tid som var, men det går mest i Dead Kennedys, The Adicts og The Exploited når jeg har det skikkelig morsomt, så jeg er noe enig med deg HardKåre at mangt av tidlig metalband blir for kjedelig å høre på når man har punkband som tar`n helt ut i samme tidsepoke....Ok ?

Gundozer

23 januari 2012 14:47

Ok..he he. Snakkes.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards