HARDKÅRE

Alla inlägg under december 2011

Av Gundozer - 3 december 2011 15:23

Inte besviken, inte överväldigad...jag börjar nog bli för gammal för nostalgihårdrock. Eller för gammal är jag ju inte då de flesta i publiken såg ut att kunna vara Biffs kompisar(läs:äldre)
Ok, det var en bra konsert och de har bra ljud och spelar och uppträder proffsigt, men det var nog inte riktigt MIN kväll detta. Julbordet var inte jättebra och sen gick jag en omväg för att ta ut pengar och det hela resulterade i att jag dök upp till konserten 10 min innan Saxon började spela. Så jag missade Anvil och var seg av julmat dessutom märktes inget av den whisky jag druckit så jag var väl princip nykter då...

Jag såg 16 av 23 låtar och gick när Power an the glory hade varat ett tag, men hann få med  klassiker som The Eagle has landed, Motorcycle man, Never Surrender och speciellt kul var det att få höra Rock the nations live igen, då just Rock The nations turnen var den första riktiga konsert jag var på. (Oslo, Rockefeller 1986)


    
Många band spelar länge och sparar de "bästa" låtarna till slut. Saxon har ju gjort bra låtar på sina moderna skivor också så de har ju mycket at ta av. Bra konsert men för mig räcker det med 16 låtar och jag tappade förresten bort min garderobsbricka så skönt att kunna få ut jackan innan alla skulle gå. Köpte inga prylar heller -men det fanns flera snygga longsleeves m.m Lyssnade på låtar med At The Drive-In, Boysetsfire och Sparta på väg hem .mmmums Tänk att se det live någongång. Jag är nog inte hårdrockare egentigen, det har jag iofs heller aldrig påstått.


kul grej: Såg en kille med Dark Tranquillity tröja där. Undrar om det var en medveten hyllning till låten The Eagle has landed där ju frasen är tagen ifrån?

Av Gundozer - 2 december 2011 12:26

Det hade varit nåt va? Nu BLIR det så också för min del i kväll.
Julbordet är en grej med jobbet och Saxonkonserten bokade jag privat. Så det blir till att äta lite "seafood" julish-style och sedan gå några hundra meter för att fortsätta kvällen med Saxon och Anvil. Dokumentation följer lördag.(om jag får med mig kamera, för mobilkameran är dålig på konserter)


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards