HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

146) Rage

Av Gundozer - 18 december 2011 11:44


Rage -Out of control

En rolig fyndskiva denna singel jag hittade på Nostalgipalatset för ett par år sedan prismärkt med "20 kr light Hårdrock". Jag vet ju att det finns flera band med detta namn, och jag mindes 2 skivor från 80 talet med en halvnakna kvinnor på omslaget och i och med det var carrere records köpte jag den...
Och jag bara älskar B-sidans låt Double dealer. Jag blir så himla glad när jag lyssnar och brukar alltid ta fram den när jag har folk här. Tycker den är oförtjänt okänd. Låten är annorlunda och cool då det är mycket skön trumrytm och sound, lite galet så att säga. Det känns som en mix av hårdrock (typ Whitesnake, Raven) och lite punkigt. Lite som första Iron Maiden och diverse rock/punk band från denna tiden. Det låter som en låt de "råkat" jamma fram i replokalen och att de har roligt när de spelar den...


A-Out of control
B-Double Dealer

Bandet i övrigt då. Jo då, de har några låtar här och där som är ok, vanlig tidsenlig hårdrock i NWOBHM stilen för att på senare plattor väl bli lite softare. Jag har två versioner av fullängdaren där A sidans låt finns med, men konstigt nog inte Double dealer.
      


LYSSNA : Youtube


Bandet var från Liverpool hette först Nutz och gav ut några skivor på 70 talet. De spelade förband för Black Sabbath och Budgie och fick med en låt på första Metal for Muthas samlingen och bytte därefter namn för att starta om och vara med i den "nya vågen av britisk metal". Trummisen John Mylett (som dog 1984 i en bilolycka) spelade också med i bandet Nightwing .


Category : 7" Hardrock
Carrere 49727 /1980

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards