HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

141) The Vandals

Av Gundozer - 23 november 2011 09:20


The Vandals- Peace thru vandalism

Första jag minns med dem var låten Urban Struggle i filmen Dudes*. Därefter införskaffade jag denna skiva 1989, men sen glömde jag nog bort bandet. Synd, för de verkar ha gett ut skivor hela tiden och spelat live, och enligt info spelar de fortfarande. Såg att de är på turne nu med Bad Religion, Social Distortion, TSOL,  Decendents m.fl Har ni som läser detta någon koll och relation till deras musik och skivor ?

Denna skiva är en mini LP med 6 låtar och stilen är åt många håll. Skulle jämföra med sånt som Ramones, Sex Pistols och Dead Kennedys + lite Country och typisk amerikansk punk från tidigt 80 tal..Bäst är cowboylåten Urban Struggle och "engelska" punklåten Pirats Life.
Skivan går att hitta i reissue men tror denna förstautgåva kan värderas till ca 300kr.


Restless Records 1989 /7 7237-1
Category: LP Punk

*Filmen Dudes (1987): Vilken "Punk"-klassiker med massor av låtar. Mest känd för låten Mountain song med Janes Addiction men det fanns låtar av Megadeth, The leather Nun och WASP m.fl Flea hade en roll som galen punkare och blir dödad och John Cryer som ju gjorde några ungdomsfilmer på 80 talet är numera känd i serien two and a half men. Enligt info jag hittar finns den fortfarande inte att få på DVD så det är bara till att leta upp den på VHS då ?

Se en scen från filmen där till och med Vandals-banner hänger uppe
(och det är väl bandet som spelar?)
   

 
 
khaty

khaty

24 november 2011 10:43

snälla kan du kolla min blogg

http://khaty.bloggplatsen.se

Gundozer

24 november 2011 12:50

nej faktiskt INTE. Då du inte berättar vad det handlar om och varför du vill att just JAG ska titta in...har du hört ordet SPAM användas om dina inlägg tidigare ? Om inte förr så nu. SPAM !

 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

24 november 2011 12:41

Vandals er kul.....Superfet Bloggen din nå Hardkåre :)) Er ikke mye på nett om dagen så jeg tenkte bare å si hei :))

Gundozer

24 november 2011 12:48

takk du. Synd du ikke er mer online da, for du sto jo for 33% av alle kommentarer her..he he.

 
Ingen bild

Tomas

24 november 2011 15:33

SxDx är ju kungarna från Orange County. Jag såg ju dom i somras i London.

Gundozer

24 november 2011 15:50

Ja just det. ..men det var väl kanske delar av samma turne vi pratar då? -med bad religion osv. som tex spelade i Göteborg osv ?

 
Ingen bild

Tomas

24 november 2011 20:57

Nä, men dom var på Peace and Love i somras och jag tror Bad Religion var där med. Jag såg Bad Religion för två år sedan i Gbg.

 
Petter

Petter

3 mars 2014 16:32

The Vandals är ju grymma :)

http://digtek.se/vhs-till-dvd

Gundozer

7 mars 2014 09:06

ja jo....tack för kommentar anyway. Går det bra med VHS grejen? Mycket efterfrågan ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards