HARDKÅRE

Alla inlägg under augusti 2011

Av Gundozer - 10 augusti 2011 11:06


Twisted Sister -The Kids are back
Skrev ju om deras ganska dåliga Leader of the pack tidigare(se skiva nr14) -men mest gillar jag deras två första skivor. Jag tror jag såg dom live på Sweden Rock tidigt 00-tal men minns inte det som någon större spelning, så möjligt jag bara har läst recensioner osv..he he. Mina bästa minnen är självklart nostalgiska från 80 talet. Låten the kids are back är från skivan You can't stop rock' roll (83)och på b-sidan låten shoot em down från första skivan Under the blade (82). För att göra det hela lite mer omständigt tar jag med en Live version av låten the kids are back som finns på b-sidan av singel utgiven inför skivsläppet av tredje skivan Stay Hungry (83) med låten We're not gonna take it på a-sidan.- OCH ett omslag som i färg och form är mycket likt andra skivan !


OK..bra ös i detta och ett bättre sound än det de fick på senare skivor. Av senare skivor är det egentligen bara Stay Hungry och Come out and play (85) som borde räknas som riktiga skivor då  Love is for Suckers (87)egentligen var Dee Sniders solo-projekt som gavs ut som Twisted Sister.  En skiva jag nog inte ens hört hela av -och självklart inte äger, men hittar jag den i en reaback tar jag nog hem den snart.
Bandet lå nere i 10 år men när hårdrock blev stort igen på slutet av 90 talet drog de igång lite grejer och har sedan dess spelat sina gamla låtar på de flesta stora festivaler. Stilen är någonslags LA metal (själv om de är från östkusten) med NWOBH/Glam och faktiskt lite Punk influenser.


Twisted Sister -We're not gonna take it

Ganska överskattade HIT-låt, men rolig på fest och som nostalgi.



Category : 7" Hardrock
Atlantic 1983 / A9827
Atlantic 1984 /789657-7


Av Gundozer - 9 augusti 2011 20:50

Panic on the streets of London
Panic on the streets of Birmingham
I wonder to myself  -Could life ever be sane again ?
// The Smiths -Panic

Kom att tänka på just det med London när jag läste nyheter nu.
Om du behöver höra låten : sök på youtube.
Det bästa i denna låt är annars linjen :


Because the music that they constantly play -
It says nothing to me about my life.

Av Gundozer - 7 augusti 2011 23:59

"Asian girls" och liknande finns ju på internet, men jag kan lova att detta är det inte många av er som har sett eller hört. Enjoy ! (njut)


Öppna länk här(gick ej lägga in filmen från youtube i bloggen)

Av Gundozer - 7 augusti 2011 20:31

When his hammer hits the air
Watch the lightning strike the earth
From the halls of the mountain king
You can hear the vikings scream......


Oh Tor with the hammer !
//TNT -Tor with the hammer



Lyssna : (0.52 -1:05) -sen kommer refräng/körer efter mellanspel och solo.


Av Gundozer - 7 augusti 2011 09:46

Apropå föregående inlägg och Pridevecka and all...
Så bjuder jag här på en Nirvana låt med ny text från Queercore bandet Pansy Division. Jag har några singlar med bandet och kommer skriva om de också snart. Kanske lite synd å välja en cover -men denna låt funkar ju alltid. Bandet är ganska känd efter bla. å ha turnerat med Green day och har gett ut skivor på Alternative Tentacles och Lookout! Records.
Smells Like Queer Spirit
text :"Hello Homo
", "Queer" "No denial" ...

Av Gundozer - 6 augusti 2011 16:52

Jag har för första gången varit inne i centrum och sett Pride-Paraden och det första jag vill rapportera är den otroligt dåliga musiksmak som präglar den delen av eventet som jag bevittnade. FY FAAA...vad tråkiga låtar som spelades från lastbilarna men som "alla" sjöng och skrek och dansade och blev glada (Gay?) av !?
Jag blir ledsen långt in i kropp och själ av att ha upplevt detta -alltså musiken. Det var "dunka-dunka" från topplistor och några toner med samba och schlager. Fanns inte en Hårdrock, Rock, Jazz, Blues, Emo, Punk, Alternative-låt så långt örat kunde nå. Snacka om att vara inskränkta om någon har bestämt vilken musik som ska gälla eller vad som passar- eller gillar 70-100% av alla i paraden denna usla musik?


Mig vetligen finns det tex en stor "rörelse" inom punken som kallas Queer-Punk och glöm inte feministiska Riot Grrl grejen m.m -men inget av detta såg eller hörde jag något av, men har inte kollat programmet så det kanske fanns i något tält eller sist i paraden?

Bikini Kill var INTE där.....


Resten är jag neutral till (Läs: jag bryr mig inte mycket). Bra att de förespråkar Peace & Love och alla människors rättigheter, och visar upp glädje och skojar om sex osv....Kul att se Mona Sahlin och Lars Ohly m.fl..men det frestar INTE till flera besök under dessa festligheter i framtiden.

Kul flagga i rosa syntes i paraden: (arkivbild detta)

Av Gundozer - 3 augusti 2011 14:56

Hallå där.

Vem är du min besökare som tittar in på bloggen några gånger per vecka från Belgien? -Jag blir nyfiken gul ! Är du svensk som jobbar utomlands ? Känner jag dig ? Vad tycker du om det du läser ?  (kommentar pls)









Det syns till höger i avd. feedjit var besökare kommer ifrån -hoppas förresten inte det skrämmer någon.


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards