HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

125) Iron Maiden

Av Gundozer - 26 augusti 2011 18:08

  
Iron Maiden -the Trooper

Mycket känd låt detta och mycket för basgången och drivet. Galopperande, krig, kaos....En härlig låt i "nostalgi-spegeln" och en av de absolut första singlar jag gick och köpte någonsin. Tuff bild med krigaren Eddie med 666 på axeln som engelsk korpral. Från skiva nr 4 Piece of Mind som gick att få som LP and Cassette. (men inte CD alltså) B sidan är ju känd i och med det är iron maiden men ingen höjdare.


A- The Trooper
B- Crossed eyed Mary

EMI 1A 006-1077647 /1983
Category: 7" Hardrock


Världens mest uttjatade diskussion bland Iron Maiden fans är väl vilken period, skiva och sångare som var bäst...och jag har väl varit ett fan i yngre år men för varje år tröttnar jag mer och mer på detta bands låtar. Jag vill nog påstå att jag gillade dom som mest just när Piece of mind kom ut och det var första skivan jag också köpte med dem, men hade redan de tre första inspelad på kassett + denna singel. Så det var väl hela grejen jag gillade då och inte bara senaste skivan.

Bäst tycker jag deras två första skivor är med ett härligt ljud och bra låtar OCH vokal. Bruce är säkert jätteduktig men det räcker för min del med hans röst nu, och jag spelar aldrig skivor med bandet hemma,  men visst sjunger jag med på Ruuuun to the hills, ruuun foooor yaaar liife och Tell me why I had to be a powerslaaave osv om det spelas på fest. Fear of the dark däremot suger, men möjligt det är för att den har tjatats ut av 106,7 Rockklassiker och andra.. !
Har aldrig sett dom live själv om de verkar spela 2 ggr i året i en stad nära dig....men såg Bruce på Sweden Rock något år och det blev väl några Iron Maiden låtar då, och det blev det förresten från Paul DiAnno också på samma festival eller året innan? Jag känner inget hål i själen eller någon saknad efter en Iron Maiden konsert.
Så heja Iron Maiden och deras fans, men för min del är de bara ett band i mängden -dock legendariska och en viktig del av hårdrockshistorien och ja må de leva uti hundrade år.

 
 
Anders

Anders

29 augusti 2011 14:39

Fina grejer det här! Jag har den här singeln som utskuren bildsingel. B-sidan är i orignal av Jethro Tull, kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=E5SnRaWxfUA

kolla in mitt senaste inlägg, det är väl mera right up your alley. Eller va?

http://brm.blogg.se

Gundozer

29 augusti 2011 21:41

Kollar ditt inlägg..och din blogg som vanligt 3-4 ggr per vecka.
Förresten Jethro Tull vad är det ? nej men ok..he he.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards