HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

BURN IN HELL !?

Av Gundozer - 20 augusti 2011 22:31

Burn in Hell you say ?
Jag kom på att det finns flera band som spelar en låt med den titeln. De flesta inom Hårdrock då helvetet och eld ju passar så bra in i konceptet. Den sista är någonslags Punk/Industri grej med Brett Gurewitz från Bad Religion m.m Kommer ni på flera som spelar Burn in Hell låtar?


Twisted Sister

Dimmu Borgir (TS cover)
Judas Priest
Venom

Mercyful Fate

Firewind

Error (Brett Gurewitz)


..och apropå hela grejen med Burn in hell så är det  ju ett vanligt kraft-uttryck för många mest i USA, men också tyvärr "blodigt allvar" för många kristna som sorgligt nog tror på detta och speciellt just i USA kan använda det om redan döda personer (kriminella osv) och på detta sätt känna tillfredställelse i att dessa blir straffade dubbelt så att säga ?? Som exempel är det stort på nätet med T-shirts och bilder med Bin Ladin och texten Burn In Hell.
Vet inte om man säger det på flera språk än engelska
("Brinn i helvete" kan väl tänkas funka för någon ?) 

Så -Rock On mina trogna läsare där ute, JAG tror varken på himmel eller helvetet och det tror jag inte ni gör heller om ni ska vara ärliga!
...men om ni tror på det kan jag bara lägga huvudet på sned och med ett djävulskt leende tillägga : BURN IN HELL !

 
 
Roland

Roland

20 augusti 2011 23:06

En snabb sökning på Spotify ger id handen att det är rätt många som spelar låtar med titeln "Burn in Hell" men om flera band lirar coverversioner är ju svårt att veta.

http://www.casselbrant.com

Gundozer

20 augusti 2011 23:12

jo jag hittade något/några till på youtube också men osäker på om det är "hemmaprojekt" /Covers osv.
De jag lagt upp som länkar kan man lyssna på och Dimmus är encover.
Ditt favvoband WASP borde ju förresten lätt kunna ha en låt med den titeln tycker jag. Skicka Blackie en mail ang. det tipset?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards