HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

122) Twisted Sister

Av Gundozer - 10 augusti 2011 11:06


Twisted Sister -The Kids are back
Skrev ju om deras ganska dåliga Leader of the pack tidigare(se skiva nr14) -men mest gillar jag deras två första skivor. Jag tror jag såg dom live på Sweden Rock tidigt 00-tal men minns inte det som någon större spelning, så möjligt jag bara har läst recensioner osv..he he. Mina bästa minnen är självklart nostalgiska från 80 talet. Låten the kids are back är från skivan You can't stop rock' roll (83)och på b-sidan låten shoot em down från första skivan Under the blade (82). För att göra det hela lite mer omständigt tar jag med en Live version av låten the kids are back som finns på b-sidan av singel utgiven inför skivsläppet av tredje skivan Stay Hungry (83) med låten We're not gonna take it på a-sidan.- OCH ett omslag som i färg och form är mycket likt andra skivan !


OK..bra ös i detta och ett bättre sound än det de fick på senare skivor. Av senare skivor är det egentligen bara Stay Hungry och Come out and play (85) som borde räknas som riktiga skivor då  Love is for Suckers (87)egentligen var Dee Sniders solo-projekt som gavs ut som Twisted Sister.  En skiva jag nog inte ens hört hela av -och självklart inte äger, men hittar jag den i en reaback tar jag nog hem den snart.
Bandet lå nere i 10 år men när hårdrock blev stort igen på slutet av 90 talet drog de igång lite grejer och har sedan dess spelat sina gamla låtar på de flesta stora festivaler. Stilen är någonslags LA metal (själv om de är från östkusten) med NWOBH/Glam och faktiskt lite Punk influenser.


Twisted Sister -We're not gonna take it

Ganska överskattade HIT-låt, men rolig på fest och som nostalgi.



Category : 7" Hardrock
Atlantic 1983 / A9827
Atlantic 1984 /789657-7


 
 
Irvemania

Irvemania

14 augusti 2011 20:04

Twisted Sister, come out and play, Twisted Sister, come out and play!

http://Nä!

Gundozer

14 augusti 2011 21:21

jo !?

 
Furstina

Furstina

14 augusti 2011 20:22

Twisted Sisters på Sweden Rock 2003 tror jag det var de var där... det måste ha varit samma konsert vi såg ;)

Jag minns både skriverier om Dee Sniders ego och oenigheter i bandet men också en otrolig utstråling av desperation från Scenen. Det var inte allt för varmt och regnet hängde inte bara i luften, det gjorde oss sällskap och bidrog till den dystra stämningen ju längre kvällen gick. Visst körde de en massa låtar, de var sminkade värre än dragqueens och perukerna fyllde scenen - tyvärr mer än ljudet. Bandet lirade på men utan någon större passion och Dee kämpade desperat för att få upp en stämning á la 80-tal hos oss som stod och huttrade i regnet.

Jag tror vi gick tillsammans med många andra när de spelade We're not gonna take it och hörde resten på väg till tältet.

Inte något av mina bättre konsertupplevelser - och då är jag långt i från lika kräsen som vissa andra skribenter ;)

http://

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards