HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

102) Warrior

Av Gundozer - 22 mars 2011 12:43

 
Warrior -Fighting for the earth.

Tycker deras stil påminner om : Loudness, Savatage, Icon och Ratt.
Utgiven på skivbolaget 10 records som gör att jag genast tänker på Manowar och skivan Sign of the hammer som är utgiven där. Bandet är/var ifrån Los Angeles och har en mycket konstig utgivnings-historik. Detta var deras första och sista skiva verkade det. Den kom ut 1985 och låten blev ganska populär, men sedan blev det strul med skivbolag och medlemmar och de la ner, dock spelade bandet ihop utan att ge ut något några år på 90 talet...MEN så plötsligt gav de ut skivor 1998, 2001 och 2004.


A-Fighting for the earth
 -Cool låt med bra riff. Ett break med "djävulsröst", höga sång toner, manskör i refräng, gitarrsolo och hela paketet.
B-Only the strong survive
 -Soft tråkig låt, liknande Pretty Maids, Bon Jovi m.fl


Jag har skaffat två utgåvor av denna. Den ena är normal med vanligt omslag och en låt på varje sida. Den andra har ett Hologram på ena sidan och de två låtarna på andra sidan med bild på bandet och info. Hologrammet i sig är inget jättesnyggt och består av någon planet och bandnamnet, men rätt så ovanlig skiva såklart då de ju inte sålde miljoner direkt.
  
Orsaken till att jag ens upptäckte bandet var att vår sångare i bandet Roach ca 1986 ville spela denna som cover, vilket vi också gjorde ett tag. Värdet på dessa skivor är kanske inte jättehögt, men lite mer än för de vanliga skivorna du hittar i begagnat backar kan jag lova.


1985 / 10 records-Virgin
601-627-213 (Normal)
TENY38 (Holographic)


Category: 12" Hardrock


 

 
 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.no

23 mars 2011 13:17

Warrior albumet innehar jeg, og den ligger på halsa i gutterommet sammen med et par tre hundre lp-plater som er fra 80-åra, forøvrig har jeg ikke hørt dem på over 20 år, men synes å erindre at de hadde en mad max image, men musikken syntes jeg var da ganske heavy og kul. Regner nok med du finner albumet i en 10 kroners kasse i en bruktsjappe :))

Gundozer

24 mars 2011 07:47

ja du må da spille dine plater og mimre lit..he he.
jeg har ikke hört hele albumet, bare disse to låtene.

 
Doktorvinyl

Doktorvinyl

23 mars 2011 17:51

Kul när man hittar gamla obskyra band, ännu roligare om man gillar det man hör. Hologramet på skivan lät lite speciellt. Kan nog vara värda en slant.

http://doktorvinyl.bloggplatsen.se

 
Seance

Seance

24 mars 2011 10:18

Var tvungen att testa ledsynen mer än två gånger när jag klev in på denna blog. Warrior denna otroligt underskattade grupp lös upp synfältet det är inte var dag man stötter på en blog som tar upp denna mästerliga grupp.

http://seance.blogg.se

Gundozer

24 mars 2011 14:10

Kul att man kan glädja någon-eller vad man ska kalla det, he he. -men är de verkligen mästerliga !? Då får jag kolla upp lite mer skivor med bandet då jag ju bara har denna/dessa skivor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards