HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

86) Metallica -Hero of the day /MotörheadAche

Av Gundozer - 24 januari 2011 21:14

 

Metallica -Hero of the day /MotörheadAche

Metallica i sin sämsta period (Load och Re-Load) väljer att visa upp lite humor och hylla gamla hjältar. Vilket iofs inte är så ovanligt och faktiskt något jag uppskattar Metallica för då de genom alla år spelat bra covers (Am I Evil + Mercyful Fate och Misfits grejer osv) men tycker de borde spara dessa till skivor som här och inte spela de live som de gjorde på konserten i Stockholm 2009. (3 covers?) Då jag med flera hellre ville höra alla låtar från de tre första skivorna. Ganska rolig förpackning på denna CD-Ep med utvikbar poster och extra omslag. Titellåten Hero of the day suger så otroligt mycket och det gjordes en utstuderat PK video, så otroligt pretto -så usch och fy för den! Det roliga här är Motörhead covers som följer. Overkill, Damage Case, Stone Dead Forever och Too late too late alla från Motörheads skivor Bomber och Overkill  från 1979 (Too Late...från B-sida på Overkill singel) . Inspelade i replokal/studio december 1995 inför en spelning på Lemmys 50. födelsedag, som han firade i Los Angeles. Låtarna framförs ganska så likt originalversionerna men med något saftigare och modernt ljud. Personligen tycker jag de spelar bäst på Stone dead forever men aj vad man saknar Lemmys röst på den..he he. Det finns ingen annan som kan sjunga den som honom så klart. Låtarna finns också utgivna på Disc 2 på Garage Inc. Oklart om själva livespelningen finns utgiven, där Lemmy verkar ha varit med på scenen.


Återkommer med mera Motörhead och Metallica -och läs gärna det jag skrev om Metallica i okt. 2010




Full titel :
Metallica -Hero of the day, Featuring the whole Motörheadache mess.


Vertigo UK Metcy 13/INT 578 579-2 / 1996


Category: CD Hardrock

 
 
Anders

Anders

26 januari 2011 07:33

I sanning Metallicas sämsta period, hur tänkte dom egentligen på Load och Re-Load. Men denna singel ser kul ut! Fränt med poster.

Om du vill kan du läsa vad jag skrev om dessa två opus här: http://brm.blogg.se/2010/october/cd-metallica-load-reload-1996-97.html

Jajustdet: tack för länken till mig, har länkat till dig nu också.

http://brm.blogg.se

Gundozer

26 januari 2011 23:12

Just det..bra skrivet där -he he.
Och javisst, Hero of the day är har ju en trevlig liten melodi,men passar inte ett band som metallica enligt min värld. ja ja..det var ju några år sedan detta också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards