HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Say Hello To: Jimmy Zámbó

Av Gundozer - 17 december 2010 09:15

"Heloo Hello" till en figur jag snubblade över då jag letade annan info.


  Jimmy Zámbó 1958-2001

 Killen var från Ungern och sjöng olika powerballader och pop/Rock och påminner om Michael Bolton i utseende (håret).
Två "roliga" grejer med honom är att han på fyllan skulle skjuta efter en tupp som störde honom, och sedan för att visa frugan att inte pistolen hade flera skott sköt han sig av misstag i huvudet och dog !-den andra grejen var att han efter sin död sägs ha blivit bestulen på sitt "legendariska" hår !

ja ja..mycket nöje nu när ni klickar vidare på youtube och njuter av hans låtar ! Respektera döda eller inte, men Ungern verkar ha ganska dåligt ställt med kvalitet om detta räknas som bra.
Se exempel med Living next door to Alice en Smokie-cover.
http://www.youtube.com/watch?v=qrBAAUVc118&feature=related

 
 
Ingen bild

Nickan

17 december 2010 09:48

Bizarrt var ordet. Undrar hur mycket hans hår kommer att inbringa på e-bay?

Gundozer

17 december 2010 09:52

Ja..undrar om det ens är sant.
Ska man lita på internet- he he ?
Vad tyckte du om Smokiecovern då ?

 
Ingen bild

Nickan

17 december 2010 21:00

Alice-versionen? Jo, den är ju helt lysande. Bättre än originalet. Inte.

Kanske kan Emir Kusturica regissera en film om Jimmy. I mitt huvud har han redan gjort det.

Gundozer

17 december 2010 21:12

JUST DET ! det var den Arizona Dream som jag var säker på att jag skulle se, men aldrig såg. Finns den på DVD ?
men nej jag har ingen koll på vad han gjort...men har som sagt läst om den någongång i mitt liv.

 
Ingen bild

Nickan

18 december 2010 20:16

Vet ej, men den borde finnas. Men jag å andra sidan nog mera "Svart katt, vit katt" i tankarna.

 
Ingen bild

Nickan

18 december 2010 20:17

... ett "hade" uteblev ...

 
Angelica

Angelica

19 december 2010 14:48

Wow, vilken tragisk död! Gillar Smokie-covern, faktist bättre än orginalet i mitt tycke! ;-)

http://Angelicats.blogg.se

Gundozer

19 december 2010 15:12

nåja- tycker nog Smokie gör den helt ok och han lite mer "smörigt".
men ja..tragi-komisk död på snubben.

 
Irvemania

Irvemania

26 december 2010 19:39

Sånt där måste jag kolla upp....

http://irvemania.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards