HARDKÅRE

Alla inlägg under november 2010

Av Gundozer - 1 november 2010 14:16

 

Marillion -Garden Party

Mycket har sagts om detta bandet och det skrevs om det i hårdrockstidningar på 80 talet och de var med på samlingar, men hårdrock var det ju aldrig. Nu på senare år har jag lärt mig att det är Progressiv Rock (jaha?) men just Marillion är det bandet jag gillar av de band som anses tillhöra den skolan och ser inte direkt likheter eller behov av att lyssna på andra band med samma epitet och jag avskyr kommentarer som att "Gillar du Marillion borde du gilla Genesis och/eller Dream Theatre". jag gillade Marillion när det begav sig och köpte och gillade till och med den första utan Fish -men inget av det Fish har gjort solo eller det Marillion gjorde efter skivan Seasons End har berört mig på något positivt sätt. Så deras bästa var såklart de 5 första Script for a Jester's Tear, Fugazi, Misplaced Childhood, Clutching at Straws och Seasons End. Gillar också live albumen Real to Reel + the thieving Magpie och B-Sides themselves.


Just denna singel har jag minnen till från fritidsgården (Rundhuset/Kristiansund) ca åren 1983-1986 där den spelades mycket och jag tror det var just denna låt jag hörde först med Marillion. A-Sidan Garden Party en ryckig härlig typisk rockig Marillion låt. B-sidan Margaret suger mycket hårt då det bara är tramsigt live-gitarrljud och Fish sjunger mest  "I'll take the high road and you'll take the long road and I'll be in Scotland before you...osv" en av de sämre B-sidor jag kan komma på, och då är detta den korta versionen. Den långa finns på deras samlingsskiva med B-sidor.
Kanske inte så lätt att hitta om du letar efter den -men om du hittar den kostar den nog inte så mycket då Marillion är sjukt "ute" just nu -he he.



EMI 5393 / 1983
Category: 7" Rock



Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards