HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

66) The Darkness

Av Gundozer - 16 november 2010 18:25

The Darkness -Permission to land

Minns ni härliga The Darkness !? Upp som en fläkt och ner som en pannkaka eller hur man nu säger. Nej, jag skojar inte -jag tycker de var härliga, och gick rakt och köpte skivan så fort jag hörde  I Believe in a thing called love och tycker väl 5-6 av de andra låtarna på skivan håller hög klass också. Mycket var ju på grund av Justin Hawkins röst med falsett och det hela, men hela bandets kompetenta plankande av flera musikstilar och där till lite humor gjorde susen. De blandade lite av Queen, Saxon, Aerosmith, Rolling Stones m.m i sin gryta - OCH en naken flygvärdinna på omslaget !!! Dock gick det över för min del när andra skivan kom som jag inte minns någon låt ifrån och vad jag läste så gick Justin Hawkins på droger och allt bara havererade.....synd kanske, men kul med nya band som tillför något till gamla stilar.

 


Justin Hawkins
har startat nytt band med namnet Hot Legs. De andra i bandet finns inte föutom att det visst nog var hans bror som spelade gitarr i the Darkness -who cares ? Ha ha.


Atlantic-Warner 260817 / 2003
Category : CD hardrock

 
 
Ingen bild

isotoper.bloggnorge.com

16 november 2010 21:53

Husker singlene fra albumet og det er jo grei radiorock. Hadde ikke spesielt sansen for denne retroglam-rocken som blei satt i gang av dette bandet, samt Metal i eurovision song contest fikk meg til å gå helt bananas, og det er noen av årsakene til at jeg ikke kjøpte albumet. Vokalisten er flink han til og med gitar kan han å spille. Jeg hører heller på Sweet og Queen enn The Darkness........:))

Gundozer

18 november 2010 12:35

Jeg hører heller på Queen og the Darkness enn Sweet....nei forresten, jeg hører ikke på Sweet, sånn var det !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards