HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

DVD- Thin Lizzy -Greatest Hits

Av Gundozer - 28 oktober 2010 19:07

Dags för första DVDn här i bloggen, och SURPRISE det blev Thin Lizzy. he he..ja sorry då, men jag har haft lite Thin Lizzy revival senaste året.

 

Thin Lizzy -Greatest Hits

Detta är en samling som gavs ut 2005 och den har texten "This product is endorsed by the members of Thin Lizzy" och det är ju trevligt. Det är ganska så enkel layout och inte så mycket info, men en sida finns med lite om de olika perioderna och medlemmar och hur bra och viktiga Thin Lizzy är och var och lite extra fokus på Phil Lynott. Bra variation på de 19 låtar som finns med från riktigt tidiga perioden till Phil Lynotts solo grejer och Thunder and Lightning -det är "rock-videos", Live videos och några med livevideo men musiken från skivan. Just där är väl bristen som jag ser det att de inte lagt till 3-4 riktigt sköna live versioner med liveljud och prat från scenen eller också kanske en liten intervju med några i bandet. Roligast för min del är Whiskey in the Jar från Top of The Pops TV 1973 med töntiga hippa ungdommar som dansar osv och roliga rockvideos från Black Rose /Chinatown perioden med tex en överdrivet tuff och rockande Gary Moore och en med hela bandet spelandes trummor. Flera godbitar alltså och några lite halvbra så som King's Call, With Love, Sarah och Dear miss lonely Hearts -men annars de flesta klassiker som Don't believe a word, the Boys are back in town, Killer on the loose, Bad reputation och Thunder and Lightning..mfl.


Finns som vanlig CD också om man bara vill ha musiken.
DVD kostar ca 69-99 kr.
Blev svårt med bild på framsidan då det är blanka-spegel bokstäver i rött.


Mercury Records LTD 2005


Category: DVD Hardrock

 
 
Roland

Roland

2 november 2010 01:25

Blev lite besviken när jag köpte den här DVD'n. Hade hoppats på lite antydan till intervjuer åtminstone.
Men Sofia gillar den, hon tjatar ofta om att få lyssna på "Krullet" så det är ju bra ;)

http://www.casselbrant.com

Gundozer

2 november 2010 08:43

"sött" he he...men ja som sagt -saknar något mer personligt i denna DVD intervjuer och lite live-prat från scenen. Tack för kommentar !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards