HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

58) Monsters of Rock

Av Gundozer - 28 oktober 2010 12:11

 

Monsters of Rock -1980

Underskattad Liveskiva då den var billig och omslaget ser lite tråkigt ut (?) Det är och var ganska ovanligt med liveskivor med mer än ett band, men just denna skiva var det många som hade minns jag. Detta från den första Monsters of Rock festivalen som arrangerades 1980 och det är riktigt kul med dessa livelåtar att de verkligen är live och man hör mycket snack och publikjubel och live-solo osv. Det var 7 band på festivalen -dessa 6 + Judas Priest. Vet inte varför Judas Priest inte är med, men det handlade väl om rättigheter och pengar(?)
Det var sista gången med Graham Bonnet och Cozy Powell för Rainbow och Roger Glover i Rainbow står på skivan som Producent för Rainbow och Touch låtar pluss Production Master prepared by Roger Glover. Jag har inte själv varit där och vet inte riktigt hur länge festivalen arrangerades -har inte heller minne av några flera liveskivor därifrån, men det kanske finns? Denna köper du om du gillar tidig 80 tals hårdrock -och den borde inte var så dyr, då det såldes ganska många tror jag.
 


Scorpions - Loving you sunday morning / Another piece of meat
Klaus Meine i toppform, och två av deras bättre och hårdare låtar. Mycket snack och bra spelat."Are you ready to rock'n roll?"- "Donington, Great Britain We Love You !"


Saxon  - Backs to the wall .Inte bästa låten och hans röst är lite grumlig. -men det är en bra Live version. Denna låt och flera finns på en ej officiell Liveskiva som Saxon/Skivbolaget inte godkände -men som gavs ut 1996.(Live at Donnington -1980)


Riot -Road Racin' .Har en lång live dialog "How are you feeling?", "Can't hear you" osv..roligt. Ok låt -inte deras bästa.


Rainbow -En snabb version av All Night long och lång version av Stargazer. Mycket solo och live känsla.


Touch - Dont't ya know... .Okänd band för mig -och lite väl soft och 70 tal.


April Wine -I Like to rock. Var ganska stora förr, och bra låt här också. Manar på publiken.."Come on let's hear ya.."



Polydor 2488 810 / 1980
Category: LP Hardrock

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards