HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

57) Tank

Av Gundozer - 23 oktober 2010 13:36

Tank - KAP 1

Tank har jag lyssnat på sedan jag upptäckte skivan Filth Hounds Of Hades ca 1983. Självklart köpte jag den rakt av pga skivomslaget -och det funkade ju ! De spelar en slags skräpig rockig Metal utan för mycket finess eller något superljud -men just DET är finessen om jag ska klämma till med något käckt. Mycket av den rockiga Punk-känslan kanske kommer av att deras basist och sångare tidigare varit med i punkbanden The Saints och the Damned ! (Algy Ward) Detta var något jag inte alls visste då jag köpte skivan.
Jag har inte så många bildskivor och tycker såklart denna är snygg. Två låtar från just deras Filth Hounds of Hades skiva. A-(He fell in love with a) Stormtrooper B- Blood, Guts and Beer(Live).  

Så rock on och köp allt du hittar med Tank !
Värde på denna ..hmm..90-150 kr?

Kamaflage Records KAP1 - 1982

Category: 7" Hardrock

 
 
isotoper.bloggnorge.com

isotoper.bloggnorge.com

23 oktober 2010 14:17

Tank er bra det!

http://isotoper.bloggnorge.com

Gundozer

23 oktober 2010 17:34

Tank Yu

 
Milla

Milla

24 oktober 2010 09:04

Tyvärr missade jag matchen igår... Men skönt med en härlig seger och 3 poäng :D

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

 
Irvemania

Irvemania

25 oktober 2010 16:54

Tänk så lite man vet om musik. Hade inte ens en aning om att det fanns ett band med detta namn. Fast det borde ju vara självklart, egentligen.

http://irvemania.blogspot.com

Gundozer

25 oktober 2010 21:47

ja namnet är ju passande till något hårt band...har du kollat på youtube nu då eller liknande ? I och med jag "alltid" lyssnat på dom har jag svårt lyssna med "nya öron" så jag vet inte hur det står sig efter alla år, för någon som hör det nu i modern tid. För bäst är de inte och lite speciellt sound.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Skapa flashcards