HARDKÅRE

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

40) Helix

Av Gundozer - 30 september 2010 12:47

   

Helix -Rock You


På A-sidan deras genombrott och klart mest spelade/sålda låt. "Rock You" Från skivan "Walkin' the Razor's Edge".

På B-sidan finns en låt från samma skiva som heter "Gimme gimme good lovin" i samma stil party-hårdrock ! En coverlåt detta förresten. Denna låt finns inspelad som en rock-video med Traci Lords.
(Kolla på Youtube senare...)
 


Helix,från Canada, har gjort 12-16 album under åren 1979-2009 -det beror på vad man räknar in av Live och samlingar! Bra gjort -he he, jag har nog max hört 4 av de och äger förutom denna singel bara två.

Deras 6 första album var/är vanliga att se i skivsamlingar och skivaffärer -och jag ska nog titta lite efter de jag inte har. Glad och trevlig Rock-Hårdrock, lite metal men mest "Hård Rock".


Inte svår att hitta och borde inte kosta så mycket mer än 25 kr.
(Skivan ser lite konstig ut på bilden-nåt med ljuset )



Capitol 2005527 / 1984


Category: 7" Hardrock

 
 
jeppehegersten

jeppehegersten

30 september 2010 14:16

Mums!
Hade helt glömt Helix!!...just "rock you" är en jävligt bra låt, i övrigt var de ganska "normalbra"..helt okej hård rock, men inget speciellt i min bok iallfall

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Irvemania

Irvemania

30 september 2010 19:29

Ahhh.... Nostslgi....

http://irvemania.blogsopt.com

 
Vinyljakten

Vinyljakten

30 september 2010 22:51

Åhh... gammal goding. Såg en konsert med dom i Furuviksparken utanför Gävle 1985 :D
Liten rättelse bara. Singeln är hämtad från skivan Walkin' The Razor's Edge som var uppföljaren till No rest for the Wicked.

http://vinyljakten.blogg.se

Gundozer

30 september 2010 22:58

Thanx - rättar det då. - just det -tyckte det var konstigt de hade låtar från två skivor,men tycker de är så lika i stil/omslag osv de där två skivorna, så jag blandar i hop dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gundozer - 19 januari 2022 17:38


jaha jahapp...Finns nu norsk sida uppe som säljer lite Hardkåre prylar. Det verkar vara deras logo och såklart är ägaren Norsk och heter Kåre.Finns på instagram, facebook och URL...check it out.Får se om jag beställer en tröja. Gillar klassiska Colle...

Av Gundozer - 21 augusti 2021 14:52

DISCOGSJääkla "shipping Policies" och den grejen.  Jag, och många med mig, slutade sälja där runt sommaren 2020.Det krävs ju nu att man lägger in någon automatiserad porto-generering. Ganska så avancerad och det måste antigen vara baserad på vikt e...

Av Gundozer - 17 juli 2021 18:36


Ja då blev det inte till att jag kom igång där i augusti förra året. Gjorde ju några klassiska "nu ska jag komma igång" inlägg där.Tror väl ännu mindre på det denna gång men skriver något så får vi se.Så grattis ni...två (?) som läser detta eller om ...

Av Gundozer - 17 september 2020 13:55

Vet inte varför jag har detta behovet, men känner att jag vill lägga ut "saker" på instagram. Har ju tre konto med blandat inriktning, men detta fjärde tänker jag ska handla om detaljer från skivomslag.(alla format CD + vinyl)INTE det vanliga att man...

Av Gundozer - 29 augusti 2020 21:14

(denna kategori glömdes bort lite. Senaste inlägg 2016)OK, så jag köpte lite olika grejer från olika band nu när det är Coronatider och det var diverse kampanjer både med nedsatt pris men också uppmaningar att hjälpa artister på detta sätt då de tapp...


Om mig och musik -mycket från 80-90 talet.

THE presentation:

senaste

Andra som e som oss

Statistik och gästbok

Hitta grejer här då...

Förr i tiden...

Div info.

restprodukter

Donera pengar för läst blogginlägg




Instagram



Daglig Dose

Ovido - Quiz & Flashcards